Eerste week in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sander Ottens - WaarBenJij.nu Eerste week in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sander Ottens - WaarBenJij.nu

Eerste week in Cusco

Blijf op de hoogte en volg Sander

24 Mei 2014 | Peru, Cuzco

Dit was huiswerk voor mijn Spaanse les. Ik moest een brief schrijven over mijn eerste dagen in Cusco, ik heb hem maar even in het Nederlands geschreven.

Hola chico,

Ondertussen ben ik alweer een week in Cusco. Meteen vanaf de eerste dag vind ik het erg leuk hier. Het gastgezin waar ik verblijf bestaat uit 5 mensen, de ouders en 3 kinderen. De ouders heten Juan en Claudia en de kinderen Jurgen, Irvin en Anaid (Any) en zijn 26, 24 en 22 jaar oud. Ik kan het vooral goed met Any goed vinden, ze betrekt me overal bij. We gingen bijvoorbeeld de 2e avond met 2 anderen (Tim en Saskia) wat eten in de stad en daarna een film kijken. Toen we terug naar huis liepen viel ik nog op de grond, omdat ik langs een auto liep en iemand deed de deur open, ik kon er wel om lachen!
Ik vind het ook erg leuk op school waar ik Spaanse les heb, dat is wel anders dan in Nederland. De leraren hebben veel geduld en corrigeren me als het nodig is.
Verder vind ik het eten ook erg lekker, Claudia kan goed koken. Het is anders dan in Nederland, maar ik probeer bijna alles, ik wil bovendien goed in de Peruaanse cultuur integreren. Wat we vooral eten is rijst met kip en groenten, wel elke keer een beetje een andere variatie van groenten en kip. Voordat ik water drink moet ik het eerst koken, omdat het niet zo schoon is als in Nederland. Gelukkig zorgen Juan en Claudia ervoor dat er altijd een thermoskan met gekookt water klaarstaat voor gebruik. Ik drink hier dan ook veel thee, mate en koffie.
Ik ga me maar even opwarmen, want het kan hier ook erg koud zijn! De temperaturen verschillen hier behoorlijk, zo tussen de 15-25 graden overdag en 0-5 graden ’s nachts. Dus als je hier nog langskomt, raad ik je aan extra warme kleding mee te nemen voor de nachten, maar ook losse kleding voor tijdens de dag.

Hasta luego,
Sander