Spaanse school (Wirachocha Escuela) - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Sander Ottens - WaarBenJij.nu Spaanse school (Wirachocha Escuela) - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Sander Ottens - WaarBenJij.nu

Spaanse school (Wirachocha Escuela)

Blijf op de hoogte en volg Sander

14 Juni 2014 | Peru, Machu Picchu

San Blas n°565 Cusco Is het adres van mijn school. Als je binnenkomt loop je eerst door een heel mooi hofje waar vaak vogels rond vliegen en soms kom je er een colibrie tegen, wat een prachtige vogel is dat! Een paar meter verder is de ingang van de school. Als je binnenkomt, doet het je totaal niet denken aan een school maar aan een soort ontmoetingsplaats waar je blij elkaar komt om bijvoorbeeld iets te maken. Er is een klein pleintje waar de pauze wordt gehouden en waar iedereen wacht totdat zijn leraar er is om vervolgens naar het super klein klaslokaaltje te gaan. Verder is er nog een keuken en een ruimte met 3 computers en er is Wi-Fi.
Mijn eerste lesdag was op vrijdagmiddag om 15.00 uur en had maar 2 uurtjes (prive)les. Normaal heb ik namelijk 4 uur per dag les, maar op deze dag was er verder geen leraar vrij. De andere 2 uren zou ik in de volgende inhalen. Het ging allemaal vrij gemakkelijk omdat ik al aardig wat had geleerd via Duolingo, daar ben ik erg blij mee. Mijn volgende lesdagen zouden van maandag tot vrijdag zijn van 9.00-13.00 uur met een pauze tussen 10.45 en 11.15 uur.
Mijn eerste maandag ontmoette ik Mathijs, een jongen uit Zwijndrecht waarmee ik heel veel op zal trekken. We hebben samen les, hij had nog geen voorkennis maar al wel al meer lessen gehad. We hadden les verschillende leraressen, eerste 2 uur van Karen en de laatste van Luz. In de laatste week hadden we de eerste 2 uur les van Sonia en af en toe viel Mariela in als 1 van de anderen niet kon door bijvoorbeeld ander werk of studie. Allemaal zijn ze erg leuk en hebben steeds leuke verhalen te vertellen over hun leven of over andere studenten die ze hadden. Zo vertelde Karen bijvoorbeeld dat er een keer een Rus was die op bezoek was in het dierentuin, zijn camera werd door een aap uit z’n handen getrokken omdat ie te dichtbij stond. Hij wilde hem terugpakken maar werd gebeten. Hij moest naar het ziekenhuis maar sprak heel slecht Spaans en was ook niet verzekerd! Dat was dus geen pretje voor hem.
We zijn ook nog een keer naar een karaokebar geweest met Luz, Mariela, Sonia en veel andere studenten. De leraressen konden heel goed zingen en natuurlijk alleen Spaanse nr’s, gelukkig waren wij er voor de Engelstalige. Zo zong ik onder andere Scar Tissue alleen en samen met Mathijs Buffalo Soldier. We kregen ook nog even salsa les van ze, wat eigenlijk een must is om te kunnen als je hier uitgaat in Peru, of eigenlijk in heel Zuid-Amerika.
Ik heb heel veel geleerd in de 4 weken dat ik les had. Elke keer als ik een nieuwe tijdsvorm had geleerd begreep ik opeens ontzettend veel meer. Het waren vooral de vervoegingen die belangrijk waren om te leren, in het Spaans veranderen de woorden namelijk nogal in de verschillende tijdsvormen.
Op school heb ik ook veel nieuwe mensen leren kennen, waaronder dus Mathijs maar ook Ilse, Gisella, David, Lydia en Florian. We keken bijvoorbeeld vaak voetbal samen en gingen samen uit.
Op school heb ik het erg leuk gehad, de gesprekken met de leraressen tijdens de lessen waren erg leuk, heb er veel van geleerd en veel gelachen. Maar het vrijwilligerswerk is ook erg leuk en daar vertel ik meer over in een ander stuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 12401

Voorgaande reizen:

14 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

12 weken in Cuzco, Peru

11 Februari 2011 - 14 Februari 2011

Barcelona

18 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Rond rijden door Europa!

28 Maart 2010 - 09 April 2010

Op bezoek bij Paula in Lissabon

01 September 2009 - 30 Januari 2010

Studeren en chillen in Lissabon

Landen bezocht: