Reis en Casa Marvao - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sander Ottens - WaarBenJij.nu Reis en Casa Marvao - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sander Ottens - WaarBenJij.nu

Reis en Casa Marvao

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

01 September 2009 | Portugal, Lissabon

Vandaag, 1 september, om 3 uur in de nacht werd ik wakker gemaakt door m'n wekker. Eigenlijk wilde ik blijven liggen, maar door de adrenaline ging dat niet meer, dus ik ging er maar uit. Even gecheckt of ik wel alles mee had, dat had ik, dus kon ik de spullen in de auto gooien om mijn laatste keer in m'n auto te rijden. Want m'n auto gaat dus weg, neem wel een andere als ik terug ben (als ik überhaupt terugkom). Dat doet er verder niet toe, terug naar het verhaal. Ik had met Roy afgesproken dat ik naar Schiphol zou rijden, hij zou me daar uitzwaaien en de auto weer terugbrengen. Na hebben te hebben ingecheckt (en dikke rekening hebben betaald voor teveel bagage) gingen we naar de poorten waar we 'doei' zouden zeggen. Roy was al bijna vertrokken, toen kwam ik er nog achter dat ik de autosleutel nog bij me had, dus die ook maar even gegeven, zou lullig zijn geweest!

Na doei te hebben gezegd tegen Roy was ik dus helemaal op mezelf aangewezen. Vond het eigenlijk niet eens zo heel spannend ofzo, vond het eigenlijk veel lijken op een treinreis alleen dan anders.
Vlak het vliegtuig de lucht in ging, moest ik denken aan m'n eerste keer dat ik met 't vliegtuig ging, toen leek het wel of je werd afgeschoten, dit keer viel het behoorlijk tegen. Maarja, de reis ging verder prima. Even in Zürich overgestapt om verder te gaan naar eindbestemming: Lissabon.

Toen ik in Lissabon was aangekomen kon ik m'n lach maar moeilijk inhouden, toch wel tof, in m'n eentje 2300 km van huis. "Ik kan doen wat ik wil, niemand heeft het door" dacht ik. Maarja, dan moet ik me weer verantwoorden dat ik m'n school niet heb gehaald enzo, geen zin in. In ieder geval ik vond het tof om daar in m'n eentje te zijn. Moest even wachten op m'n bagage, kwam als een van de eerste op de band, dat was wel chill dus. Daarna naar de taxi gegaan om naar m'n woning te gaan.

Aangekomen bij Casa Marvao was meteen alles goed. Victor, de overbuurman kwam mij verwelkomen, m'n kamer laten zien en de rest van het huis. Hij spreekt geen woord Engels, maar toch begreep ik wat ie allemaal wilde zeggen, ik ben ook zo geweldig soms :D Tijdens de rondleiding had ik meteen 2 huisgenoten ontmoet Chris en een Duitse leuk uitziende meid (ben der naam even kwijt. Na de rondleiding ben ik gaan uitpakken even natuurlijk achter m'n laptop gaan zitten, even chatten met m'n vriendjes :)
Rond een uurtje of 3 ging ik even een rondje lopen in de stad, geen idee waar ik geweest ben, maar de bananen zijn in ieder geval heel goedkoop (25 cent voor 2 stuks!).
Toen ik terugkwam had ik nog 2 andere leuk uitziende huisgenoten ontmoet, een Nederlandse en een Japanse. Even een tijdje met ze gebabbeld, was leuk kennis met ze te maken. Ik ga me sowieso vermaken dacht ik :D

Het laatste klopt ook. Niet zo heel lang voor ik dit begon te schrijven, was ik even bij de Duitse langs geweest. Vanavond gaan we (meer dan alleen wij 2) waarschijnlijk even de stad in en morgen sowieso naar het strand, dus ik zal me vermaken!

Kortom, alles is goed verlopen, heb een chille kamer (foto's komen, net als van de omgeving), chille huisgenoten dus ik ga me zeker vermaken aankomende 5 maanden.
Oh ja, moet ook nog studeren...

  • 02 September 2009 - 15:40

    Ingrid:

    Hej Sander,

    Hou je, je wel een beetje rustig daar? ;)
    Veel plezier nog daar, zal je gaan volgen hoor, mits jij mij ook volgt uiteraard :P

    xx Ing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Studeren en chillen in Lissabon

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2010

Backstreet Boys

11 Februari 2010

Meer strand

29 Januari 2010

Universidade Nova de Lisboa

29 Januari 2010

Madeira day 4

28 Januari 2010

Madeira day 3
Sander

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 12424

Voorgaande reizen:

14 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

12 weken in Cuzco, Peru

11 Februari 2011 - 14 Februari 2011

Barcelona

18 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Rond rijden door Europa!

28 Maart 2010 - 09 April 2010

Op bezoek bij Paula in Lissabon

01 September 2009 - 30 Januari 2010

Studeren en chillen in Lissabon

Landen bezocht: