Green Day - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sander Ottens - WaarBenJij.nu Green Day - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sander Ottens - WaarBenJij.nu

Green Day

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

28 September 2009 | Portugal, Lissabon

28 september 2009 was ik naar mijn eerste concert in Lissabon geweest: Green Day. Om maar meteen te zeggen wat ik ervan vond: het was een van de beste concerten waar ik ooit ben geweest!
Voordat ik naar Portugal ging had ik al besloten sowieso naar minstens 1 concert te gaan, met Roy. Eerst zag ik dat Green Day hier kwam optreden, maar 2 weken later zag ik dat Muse ook kwam. Had dus de keuze gemaakt om naar Muse te gaan. (verwarrend? lees verder)
In Nederland raken concerten tegenwoordig belachelijk snel uitverkocht, Muse en ook Green Day binnen een paar uur. Dus ik dacht, zodra de kaarten in verkoop gaan in Portugal moet ik dus ook bestellen. Dit had ik gedaan voor Muse. (Heb de kaarten, voor mij en Roy dus, hier in Lissabon opgehaald) Ik had echter al wel al in de gaten dat de kaarten niet zo hard gingen als in NL. Toen ik in Lissabon aankwam waren ze nog steeds niet uitverkocht.
Op een dag zag ik een Green Day kaartje liggen in de kamer van een huisgenoot. Hij ging dus sowieso, wat mij tot denken heeft gebracht om ook te gaan. Ik checkte eerst nog of het niet was uitverkocht, was het niet. Wilde ik de kaart kopen bij het stadion, was het wel uitverkocht! Dus in die tijd dat ik keek en een kaart wilde kopen was het uitverkocht! Ik flink balen dus, want ik had er wel zin in. Een week later ongeveer keek ik voor andere concerten, toen zag ik bij toeval dat er weer kaarten beschikbaar waren voor Green Day. Die zelfde dag heb ik mijn kaartje besteld, ik was super blij dus! Een andere huisgenoot besloot ook een kaart te kopen (+2 meer voor vrienden van hem) dus het was een drukke boel.
28 september brak al heel snel aan. De dag van m'n eerste concert in Lissabon, best wel tof dus. Het begon om 20.00 uur, maar wij ging al veel vroeger heen, om van tevoren bier te drinken en te eten bij de burger king. Toen de deuren op gingen stond er nog een gigantische rij, wij besloten om nog even te chillen aan het water met een jointje, dat was een goed idee, want daarna waren we binnen 2 minuten binnen! Er bleek overigens geen voorprogramma te zijn. Dat betekende (achteraf gezien) dat Green Day zelf lang zou spelen (maar liefst 2-2½ uur). Ze begonnen heel sterk met het nieuwe nr: 21st century breakdown. Iedereen was al helemaal los! (zie hier voor een inpressie: http://www.youtube.com/watch?v=pW936KDIAA0) Alle goede nr's werden gespeeld: Enemy, Holiday, American Idiot, Jesus of Suburbia, Basket Case, Time of your Life etc etc. Maar niet alleen de muziek was geweldig, ook de hele show eromheen. Voor bij Jesuss of Suburbia, normaal zou de zanger/gitaar speler het nr spelen op z'n gitaar. Maar dit keer was het anders. De zanger vroeg het publiek wie het nr op de gitaar kon spelen. Er bleek een jongen het te kunnen doen, hij werd het podium opgetrokken, gitaar werd in z'n handen gegeven en hij moest het dus spelen! Dat moet dus 1 van de beste dagen in zijn leven zijn geweest, Met Green Day op het podium voor 20.000 man spelen! En hij deed het ook fantastisch, ik kon slechts 1 foutje opmerken, maar dat kan natuurlijk niemand schelen. En zo was er nog een nr waarbij iemand op het podium werd getrokken, hij werd als het ware in het verhaal van het liedje betrokken en op een gegeven moment mocht hij ook meezingen met de zanger. Ook voor hem moet het 1 van zijn beste dagen in zijn leven zijn geweest!
Na het concert gingen we nog even bij een bar vlak naast het stadion een biertje doen en napraten. Ook over degene die een drumstick had gevangen, namelijk 1 van mijn huisgenoten, de vuile @#$%. (Maar misschien dat ik er 1 van bij mijn andere cocnerten) Hierna gingen we naar huis, uitgaan in Bairro was voor mij geen optie, leek me ook niet leuk omdat je avond er niet leuker op kan worden... Thuis nog even nagenoten met een jointje en een biertje, zo een onvergetelijke avond heel goed afgesloten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Studeren en chillen in Lissabon

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2010

Backstreet Boys

11 Februari 2010

Meer strand

29 Januari 2010

Universidade Nova de Lisboa

29 Januari 2010

Madeira day 4

28 Januari 2010

Madeira day 3
Sander

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 12446

Voorgaande reizen:

14 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

12 weken in Cuzco, Peru

11 Februari 2011 - 14 Februari 2011

Barcelona

18 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Rond rijden door Europa!

28 Maart 2010 - 09 April 2010

Op bezoek bij Paula in Lissabon

01 September 2009 - 30 Januari 2010

Studeren en chillen in Lissabon

Landen bezocht: