Pre-tour - Reisverslag uit Medemblik, Nederland van Sander Ottens - WaarBenJij.nu Pre-tour - Reisverslag uit Medemblik, Nederland van Sander Ottens - WaarBenJij.nu

Pre-tour

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

17 Juli 2010 | Nederland, Medemblik

Goed, laten we weer eens wat schrijven, ik heb er alle reden toe, want wat ga ik doen? Ik ga een rondje rijden door Europa! Niet zomaar een rondje, maar een rondje door de volgende landen heen: Duitsland, Zwitserland, Italië, Slovenië, Kroatië, Slowakije, Oostenrijk, Tsjechië en weer Duitsland en als laatste komen we weer aan in Nederland.

Met 2 vrienden die ik van het HBO heb leren kennen zal ik de trip maken, Martijn en Jimmy. Jimmy kwam een tijdje geleden met het voorstel om dit te gaan doen. Vonden we geweldig natuurlijk. We hebben een paar keer een bijeenkomst gehad om dingen te bespreken, maar zoals wel vaker gebeurt liep het uit op een mooi dagje hangen met vrienden en kwam er vrijwel niks terecht van concrete plannen. Er waren wel genoeg fantasieën, wat misschien nog werkelijkheid wordt ook, maar geen concrete plannen. Op een gegeven moment zeiden we tegen elkaar, oké als we echt wat willen doen moeten we wel actie ondernemen! We zijn dus een dagje achter de computer gaan zitten met z'n 3en en hadden een route uitgestippeld. Deze werd wel een paar keer veranderd omdat het iets te lang zou worden in 14 dagen tijd (7000km is niet kort!) Later hebben we de tijd kunnen verlengen naar 19 dagen en de route weten te verkorten tot 4000km. Op een gegeven moment liet ik mijn auto, waar we de trip mee zouden doen, even nakijken op mankementen. Nou die auto zou het waarschijnlijk niet tot de Duitse grens hebben gehaald, dus alle dromen vielen in duigen! Maar gelukkig kwam de garagehouder met een andere auto die perfect is voor onze trip. Een Ford Escort station, lekker ruim dus en het kostte slechts €850,- Hij komt dan wel uit '97 en heeft bijna 2 ton op de teller, maar hij rijdt prima én er zit airco in. Dus nu alles rond is zijn we klaar voor vertrek, oh ja ik moet nog wel even m'n koffers inpakken *denkt: kan morgenochtend eigenlijk ook wel*. Ik doe immers altijd alles op het laatste moment en het loopt vrijwel altijd goed af!

• 22 Juli 2010 - 11:58

Roy&Sharon :

Hey dude, ga je nog wat schrijven of wat!?

Roy