Compleaños de Gabriela - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sander Ottens - WaarBenJij.nu Compleaños de Gabriela - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sander Ottens - WaarBenJij.nu

Compleaños de Gabriela

Blijf op de hoogte en volg Sander

31 Mei 2014 | Peru, Cuzco

Op de laatste zaterdag van mei ging ik ‘s morgens met Anaid naar haar Universiteit, zij ging een dans oefenen ter voorbereiding van de maand van Cusco. Ik keek alleen en praatte met een paar vrienden van Any, waaronder Gabriel die later samen met Rebecca zou optrekken. Rebecca is een Canadese die ook bij de familie kwam wonen, ergens begin juni. De oefening was voor slechts een uurtje, daarna gingen we naar de markt op Plaza de Tupac Amaru. Elke zaterdag is daar markt met muziek, erg gezellig.
Het was de dag dat het nichtje van Any 1 jaar is geworden. Claudia vroeg of ik mee wilde gaan om een cadeautje te kopen voor Gabriela, ik had niet veel beters te doen en ging mee. Na snel een cadeau, wat leuke kleding, gevonden te hebben ging we uiteten. Ceviche was de specialiteit van het restaurant en dus aten we dat. Ceviche is een typisch Peruaans visgerecht met witvis en veel ui en natuurlijk mag de rijst niet ontbreken. Hier kwam ik er ook achter dat het heel normaal is drinken mee te nemen van buiten en in het restaurant op te drinken. Na het eten gingen we weer naar huis om ons klaar te maken om naar de verjaardag van Gabriela te gaan.
We waren de eerste gasten, we waren er dan ook erg vroeg, want alle anderen kwam enkele uren later. We verveelden ons dus een beetje de eerste paar uur. Maar toen er steeds meer mensen kwamen werd het gezelliger. En het feest begon helemaal toen de clown arriveerde. Hij voerde een leuke act op voor de kids, speelde veel leuke kinderspelletjes en betrok ook de ouderen erbij. Zo moest ik ook nog meedoen met een spel, omdat ik de enige niet Peruaan was. Gelukkig verstond ik alles wat hij zei dat ik moest doen. We deden met een paar anderen een soort stoelendans met hoeden. We moesten achter elkaar staan in een cirkel en 1 iemand had geen hoed. Wanneer je geen hoed op je hoofd had moest je de hoed van degene voor je pakken en opzetten, dat allemaal op de muziek. Wanneer de muziek stopte en je had geen hoed op je hoofd moest je de cirkel verlaten en had je verloren. Ik werd uiteindelijk 3e.
Na veel lol ging de clown weer op pad en kregen we een bord eten, het was immers alweer 21.00 uur en hadden al lang niks meer gegeten. Na het eten gingen de meesten naar huis, net als wij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 12441

Voorgaande reizen:

14 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

12 weken in Cuzco, Peru

11 Februari 2011 - 14 Februari 2011

Barcelona

18 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Rond rijden door Europa!

28 Maart 2010 - 09 April 2010

Op bezoek bij Paula in Lissabon

01 September 2009 - 30 Januari 2010

Studeren en chillen in Lissabon

Landen bezocht: